Webinar: Kend din kommune
Beskrivelse
Hvordan fungerer en kommune egentlig – og hvad gør I, hvis I vil have tilskud, lokaler eller henvist borgere til jeres aktiviteter?
Det kan være svært at finde hoved og hale i den kommunale verden.
Kommunen har mange opgaver. Der er nogle der er direkte rettet mod frivillige fx uddeling af § 18-midler. Men afhængig af din forenings formål, så kan der også være andre muligheder for samarbejde fx med socialforvaltningen eller en institution.
Kommuner og foreninger adskiller sig på opgaver, opbygning og logikker. Det får du alt sammen en introduktion til.
Webinaret afholdes kort efter kommunalvalget i 2025 – og giver jer en oplagt anledning til at indlede eller styrke dialogen i det nye kommunale landskab.
Dette får du ud af at deltage
Webinaret er særligt for dig, som er frivillig, ansat eller bestyrelsesmedlem i en lokal, frivillig social forening eller landsdækkende organisation – og gerne vil have et grundlæggende indblik i, hvordan kommunen fungerer, og hvordan man som forening kan samarbejde med den. Det kan være, at I står over for jeres første samarbejde – eller blot er nysgerrige på mulighederne. Webinaret kræver ingen forudgående erfaring med samarbejde med kommunen.
På webinaret får du:
- Et overblik over kommunens organisering, beslutningsgange og årshjul
- Indblik i forskellen mellem det politiske og administrative niveau – og de mulige indgange til kommunen
- Kendskab til forskellige samarbejdsformer og hvad du skal være særligt opmærksom på
- Inspiration til, hvordan I kan forberede jeres første henvendelse
- En konkret øvelse, der hjælper jer med at fremstå som en attraktiv samarbejdspartner.
Tilmeld dig her: Kend din kommune | Arrangementet